Kto nie był nigdy na diecie???
Diety, kalorie, liczenie, waga – wielu z nas kiedyś bądź częściej myślało, jak zredukować swoją wagę. Sposobów jest wiele, ale prawda jedna – zbilansowana i dopasowana dieta, która powinna być sposobem na żywienie, a nie tylko chwilową mobilizacją do zrzucenia zbędnych kilogramów.
Nie będę się wymądrzać dłużej, bo sama wciąż walczę z zachciankami i silną wolę mam dosyć słabą, ale wiem co mam robić i wierzę, że kiedyś wypracuję odpowiedni stopień mobilizacji. 
Niedawno odkryty (nie ogólnie, przeze mnie). Jest wielkim zaskoczeniem. Idealny dodatek do zdrowych koktajli. A co on robi? No trudno uwierzyć, ale prawie wszystko robi :) O kim mowa – zielony młody jęczmień – twoje wsparcie podczas odchudzania!

Właściwości młodego jęczmienia
1. Działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo
2. Jest źródłem witamin z grupy B, antyoksydantów, żelaza, wapnia, magnezu i cynku.
3. Pomaga w zwalczaniu bezsenności
4. Pomaga w leczeniu dolegliwości układu pokarmowego – łagodzi bóle żołądka
5. Poprawia stan skóry i paznokci
6. Zapobiega skurczom mięśni – idealny dla biegaczy :)
7. Obniża stres 
8. Odkwasza organizm, dzięki wysokiej zawartości chlorofilu
9. Jest źródłem rozpuszczalnego błonnika, który przyspiesza metabolizm tłuszczu w organizmie i obniża stężenie cholesterolu we krwi. 
10. Pomaga w leczeniu stawów i łagodzi stany zapalne

I co z tym odchudzaniem? 
Od dłuższego czasu młody jęczmień jest bardzo popularny podczas kuracji odchudzających. Jest polecany osom, które chcą schudnąć ze względu na wysoką zawartość błonnika i dużą zawartość składników mineralnych. Błonnik zwiększa uczucie sytości i opóźnia opróżnianie żołądka, natomiast nierozpuszczalne frakcje błonnika odpowiedzialne są za pobudzanie perystaltyki jelit i zapobieganie zaparciom. Młody jęczmień pomaga zmniejszać zawartość tkanki tłuszczowej, której tak bardzo chcemy się pozbyć podczas diety.
Ważne jest jednak by pamiętać, że spożywanie jęczmienia nie zastąpi zbilansowanej diety oraz aktywności fizycznej, które są niezbędne podczas zrzucania wagi. 
Jak spożywać młody jęczmień?
Najlepszym sposobem jest dodawanie proszku uzyskanego z młodego jęczmienia do koktajli, smoothie, domowej granoli, jogurtu czy zup. Może również sobie przygotować sok z młodego jęczmienia rozpuszczając do w wodzie lub soku ze świeżo wyciśniętych owoców. Woda (jak i zupa) nie może być gorąca, gdyż spowoduje to utratę wartości odżywczych. Taki sok z młodego jęczmienia powinno się pić przed posiłkiem dwa razy dziennie.
Jest
źródłem witamin z grupy B, antyoksydantów (witaminy C i E,
beta-karotenu), żelaza, wapnia, magnezu i cynku. Oprócz tego zielone
łodygi jęczmienia zawierają naturalne hormony i chlorofil

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/suplementy/zielony-jeczmien-wlasciwosci-i-zastosowanie-czy-zielony-jeczmien-pomag_42393.html