Składniki:
  • szklanka kaszy jaglanej
  • pół dużej bulwy z selera
  • 1 mała cebulka
  • przyprawy (sól, pieprz, chilli, kurkuma)
  • 2 ząbki czosnku
Przygotowanie:

Kaszę ugotować w dwóch szklankach osolonej wody. Seler obrać, zetrzeć na tarce oraz przysmażyć na patelni z odrobiną oleju i cebulką. Wymieszać ugotowaną kaszę z selerem i zostawić do lekkiego przestygnięcia, tak by masa fajnie się kleiła. Dodać czosnek i przyprawić. Niewielkie uformowane kotleciki smażyć na kilku kroplach oliwy.
    Kasza jaglana i jej prozdrowotne właściwości:
    • jest otrzymywana z prosa i zapobiega wielu chorobom
    • jest łatwo przyswajalna i bardzo pożywana
    • wzmacnia osłabiony i ochłodzony organizm
    • jest zasadotwórcza – bardzo ważna w naszej zakwaszonej diecie!
    • nie zawiera glutenu
    • zawiera krzemionkę mającą leczniczy wpływ na stawy, włosy, skórę i paznokcie,zapobiega odwapnianiu kości,  wpływa na przemianę materii ułatwiając odchudzanie
    • zawiera bardzo dużo witamin z grupy B
    • zawiera lecytynę oraz składniki mineralne, takie jak: magnez, wapń, fosfor, potas, żelazo
    • zawiera antyoksydanty, czyli substancje wychwytujące i neutralizujące wolne rodniki.